Gratis afhaling in Maldegem-Kleit | Verzending gratis vanaf € 60,00
Ga naar verlanglijst Verlanglijst

Winkelwagen

Je winkelwagen is momenteel leeg

Algemene voorwaarden

Deze algemene voorwaarden hebben betrekking op alle online diensten die AlieNoor aanbiedt. Dit zijn de website www.alienoor.be, alle mailverkeer in functie van de desbetreffende webshop en de nieuwsbrieven of acties.

Voor de algemene voorwaarden van AlieNoor is uitsluitend het Belgisch recht van toepassing. In geval van betwisting is enkel de rechtbank van Gent bevoegd.

Alle informatie of beeldmateriaal op www.alienoor.be mag enkel gebruikt worden voor informatieve privédoeleinden. Delen op social media met de #webshopalienoor of #alienoor mag zeker. Elk ander gebruik is verboden.

Door onze website en online diensten te gebruiken (d.w.z. een bestelling plaatsen), verklaart u zich voor akkoord met de juridische bepalingen. Heeft u hierover vragen of opmerkingen dan kan u ons bereiken via de vermelde contactgegevens op de website of in artikel 1.

DEFINITIES: Algemene voorwaarden.

  1. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die artikelen en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt.
  2. Consument: de natuurlijke persoon, organisatie of bedrijf die een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer.
  3. Bestelling: is het online aankopen van een artikel dat in aanmerking komt voor thuislevering. De betaling geschiedt vooraf. Op dat moment komt de koop tot stand. De bestelling wordt pas verzonden na ontvangst van de betaling.
  4. Overmacht: alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet-voorzien waarop AlieNoor geen invloed kan op uit oefenen en waardoor AlieNoor niet in staat is haar verplichting na te komen.

Artikel 1: Identificatie van de verkoper - onderneming.

Sharon Van Rie
Nieuwhofdreef 5A
9990 Maldegem
Tel: 0470 82 19 07

Email: [email protected]

BTW: BE 0765 173 216

Artikel 2: Prijzen.

Artikel 3: Aanbod.

Onze webshop wordt met de grootst mogelijke zorgvuldigheid samengesteld. Toch is het mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig, fouten bevat of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten binnen ons aanbod binden AlieNoor niet. AlieNoor is in geen geval aansprakelijk ingeval van materiële fouten of productiefouten.

Bij specifieke vragen, onduidelijkheden of opmerkingen over de aangeboden artikelen (bijvoorbeeld naar beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze) verzoeken wij de consument om contact op te nemen vooraleer over te gaan tot bestellen. Via uw account kan u een ticket aanmaken waarop u bijkomende vragen kan stellen.

Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken door AlieNoor. Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een artikel.

Promoties op artikelen zijn geldig zolang deze op de webshop staan.

Artikel 4: Online aankopen doen.

Een bestelling kan enkel worden geplaatst via de webshop: www.alienoor.be.

De consument selecteert de artikelen en plaatst ze in het winkelmandje. Wanneer de bestelling volledig is ziet de consument via de link winkelmandje een overzicht van zijn bestelling / aankoop.

Na registratie of inloggen (indien de consument zich reeds eerder geregistreerd heeft) kan de consument de leveringsmethode kiezen, verzending met Bpost, PostNL of Mondial Relay.

De ondernemer heeft en neemt het recht voor bestellingen te weigeren in o.a. volgende gevallen:

Het weigeren of annuleren van een bestelling gebeurt door de ondernemer aan de hand van een e-mail.

De verkoop van alcohol en sterke drank is niet toegelaten aan minderjarigen. Bij aankoop van één van deze producten, kunnen wij aan de hand van uw geboortedatum uw leeftijd controleren. Deze moet ingevuld worden bij aankoop. Op het moment van betaling / check-out gaat u akkoord met de algemene voorwaarden.

Onder alcohol en sterke drank wordt het volgende verstaan :

Artikel 5: Overmacht.

Definitie overmacht: alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet-voorzien waarop AlieNoor geen invloed kan op uit oefenen en waardoor AlieNoor niet in staat is haar verplichting na te komen.

Tijdens overmacht worden de leverings- en andere verplichtingen van AlieNoor opgeschort. Indien deze periode van onmacht langer duurt dan 8 weken, zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst te ontbinden, zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.

Artikel 6: Betaling.

Een aankoop via onze webshop kan op verschillende manieren worden betaald. Zie pagina over veilig betalen. Onze betaalpartner is Mollie, een veilig en betrouwbaar betaalsysteem. 

Artikel 7: Levering.

De leveringstermijn is 2 à 3 dagen na ontvangst van de betaling. Indien een artikel dat tijdelijk niet meer op voorraad is toch door een consument wordt aangekocht zal de consument verwittigd worden door de ondernemer over het feit wanneer het artikel weer beschikbaar is of niet. 

Verzending (leveringen) gebeuren door postbedrijf Bpost, PostNL of Mondial Relay. Deze keuze wordt genomen door de consument. Online aankopen worden geleverd op het opgegeven adres tot aan de voordeur (gelijkvloers) of bij een afhaalpunt, indien de consument voor deze heeft gekozen bij aankoop van de artikelen. Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over, op het moment van afgifte van de goederen aan de klant. 

Eventuele leverings- of verzendkosten worden meegedeeld voor het bevestigen van de aankoop.

Artikel 8: Gebreken/Garantie.

In geval van breuken, defecten of klachten over de geleverde artikelen, dient de consument binnen de 2 werkdagen deze klachten bij voorkeur schriftelijk te signaleren in het bijzijn van foto's, ook van de verpakking. Telefonisch klachtenmelding geeft ons geen voorkeur, daar we afbeeldingen vragen voor zichtbare gebreken.

Zijn er bij de aanbieding door Bpost, PostNL of Mondial Relay duidelijke sporen van schade (bijvoorbeeld ingedeukte / gescheurde verpakking of glasgerinkel), dan moet de consument het pakket weigeren in ontvangst te nemen. 

Van zodra we de klachtmelding ontvangen hebben, wordt uw klacht nader bekeken en wordt er een oplossing voorgesteld door ons. Het indienen van een klacht ontheft de consument niet van zijn betalingsverplichtingen.

Beschadigde artikelen kan u op onze kosten terug bezorgen aan AlieNoor.

Om een beroep te doen op de garantie, moet de consument het aankoopbewijs kunnen voorleggen. Klanten wordt aangeraden om de oorspronkelijke verpakking van de goederen te bewaren. Ook deze om te ruilen artikelen kan men op onze kosten terug bezorgen aan AlieNoor.

De (commerciële en/of wettelijke) garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, of elk ander abnormaal of incorrect gebruik. Zij is evenmin van toepassing op artikelen met een kortere levensduur, of slijtageartikelen.

Defecten die zich manifesteren na een periode van 6 maanden volgend op datum van aankoop, desgevallend levering, worden geacht geen verborgen gebreken te zijn, behoudens tegenbewijs door de consument.

De garantie is niet overdraagbaar.

Artikel 9: Herroepingsrecht.

Deze bepaling is enkel van toepassing op de internetverkoop aan consumenten:

De klant heeft het recht aan AlieNoor mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen de 14 dagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product. Deze termijn moet de klant toelaten het gekochte artikelen te beoordelen “zoals in een etalage”.

Geopende verpakkingen, gebruikte goederen, of onvolledige/beschadigde producten worden niet teruggenomen.

De klant die van dit recht gebruik wenst te maken, moet de webshop binnen de 14 dagen contacteren via [email protected] of telefonisch 0498 91 67 15.

Bovendien dient de consument binnen dezelfde termijn het (de) artikel(en) in de oorspronkelijke, onbeschadigde en originele verpakking, inclusief alle toebehoren, de gebruiksaanwijzing en de factuur en terug bezorgen aan AlieNoor. Dit op eigen kosten en verantwoordelijkheid. (Adres: zie artikel 1)

Binnen de 14 dagen na acceptatie van de terugname zal AlieNoor de betaalde sommen terugstorten, exclusief de verzendingskosten.

Artikel 10: Klantenservice.

AlieNoor is bereikbaar op het telefoonnummer 0470 82 19 07, via e-mail op [email protected] of per post op het volgende adres Nieuwhofdreef 5A te 9990 Maldegem. Tips, ervaringen, opmerkingen of klachten over artikels of service kunnen hieraan gericht worden.

Artikel 11: Bewijs.

De consument aanvaardt dat elektronische communicaties en back-ups als bewijsvoering kunnen dienen.

Artikel 12: Privacy.     

Meer informatie hierover via de pagina privacy policy

Artikel 13: Intellectuele eigendomsrechten.

De inhoud van deze site, met inbegrip van de merken, logo’s, tekeningen, data, product- of bedrijfsnamen, teksten, beelden e.d. zijn beschermd door intellectuele rechten en behoren toe aan AlieNoor of rechthoudende derden.

Artikel 14: Gebruik van cookies.

Tijdens een bezoek aan de site kunnen 'cookies' op de harde schijf van uw computer geplaatst worden. Een cookie is een tekstbestand dat door de server van een website in de browser van uw computer of op uw mobiel apparaat geplaatst wordt wanneer u een website raadpleegt. Cookies kunnen niet worden gebruikt om personen te identificeren, een cookie kan slechts een machine identificeren.

U kan uw internetbrowser zodanig instellen dat cookies niet worden geaccepteerd, dat u een waarschuwing ontvangt wanneer een cookie geïnstalleerd wordt of dat de cookies nadien van uw harde schijf worden verwijderd.  Dit kan u doen via de instellingen van uw browser (via de help-functie). Hou er hierbij wel rekening mee dat bepaalde grafische elementen niet correct kunnen verschijnen, of dat u bepaalde applicaties niet zal kunnen gebruiken.

Cookies.

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. 

Cookies zijn kleine, eenvoudige tekstbestandjes die jouw computer of mobiele apparaat opslaat wanneer je onze websites gebruikt. Door gebruik te maken van cookies en andere technieken zorgen wij er bijvoorbeeld voor dat:

Het surfen op onze websites leuker en makkelijker voor je wordt;

Je bij jouw bezoek aan onze webshop niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren;

We je speciale functionaliteiten kunnen aanbieden zoals de recent bekeken artikelen of alternatieve artikelen op basis van jouw interesses;

We kunnen meten hoe onze websites worden gebruikt en waar we deze nog kunnen verbeteren;

We je advertenties en aanbevelingen kunnen tonen op basis van jouw interesses;

We kunnen herkennen welk apparaat je gebruikt als je bij ons op bezoek bent;

We kunnen (laten) registreren hoe vaak een advertentie wordt vertoond om zo de advertenties beter op je behoeften en interesses af te stemmen en te voorkomen dat je steeds dezelfde advertentie ziet.

Indien u op 'NEE' klikt, worden er enkel functionele cookies geplaatst. ‘First party cookies’ zijn technische cookies die gebruikt worden door de bezochte site zelf en die tot doel hebben de site optimaal te laten functioneren. Bv: instellingen die de gebruiker bij de vorige bezoeken aan de site heeft gedaan, of nog : een vooraf ingevuld formulier met data dat de gebruiker tijdens vorige bezoeken heeft gedaan.

Trustpilot.

Voor het ontvangen van reviews maken we gebruik van Trustpilot. Bij elke aankoop krijg je na 4 dagen een mail van Trustpilot met de vraag om je aankoop en AlieNoor te reviewen. Je kan je zonder motivering uitschrijven voor deze mail. Dit kan eenvoudig door te klikken op de uitschrijflink onderaan elke nieuwsbrief.

Artikel 15: Beschikbaarheid van website.

AlieNoor heeft het recht om op elk ogenblik het gebruik van de website geheel of gedeeltelijk stop te zetten dit voor onderhoud of aanpassingen van de website zonder voorafgaande kennisgeving aan de consument.

Artikel 16: Niet afhalen van bestellingen op een afhaalpunt.

De consument kan bij bestelling kiezen voor een levering bij een afhaalpunt in plaats van een thuisadres. De bestelling worden dan geleverd naar een afhaalpunt dicht bij de buurt van het facturatieadres. De consument kan een afhaalpunt adres naar keuze opgeven in het verzendingsadres. 

Bestellingen worden een aantal dagen bewaard in de afhaalpunten. Bij Bpost is dat 14 kalenderdagen, bij PostNL is dat 7 kalenderdagen, bij Mondial Relay is dat 8 of 14 kalenderdagen. Dit hangt af van het gekozen afhaalpunt. 

Bestellingen die niet afgehaald worden, worden teruggestuurd naar de webshop : Nieuwhofdreef 5A te Maldegem. Deze bestellingen worden door de webshop geannuleerd, exclusief de verzendingskosten. De verzendingskosten worden door de consument betaald en zullen niet terugbetaald worden bij het terugsturen van een niet-afgehaald pakket bij een afhaalpunt.

Artikel 17: Wijziging voorwaarden.

Deze algemene voorwaarden worden aangevuld door andere voorwaarden of wetten waar expliciet naar verwezen wordt. 

AlieNoor kan deze algemene voorwaarden steeds zonder nadere kennisgeving wijzigen. Elke aankoop na de wijziging, houdt een aanvaarding in door de consument van deze nieuwe algemene voorwaarden.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »